2010. 04. 14.

A szivárvány színein keresztül

A télen a naplopóval álltam ellent a szürkeségnek, most is színpompás kreatívkodást szerettem volna nyújtani a gyerekek számára.
Az egyik középsős csoportban maradtak még a szülők által hozott kis befőttes üvegekből. 
Az ötletelés eredménye a szivárványos mécses lett. Saját gyerekkorom egyik meghatározó mesekönyve Marék Veronika Boribon és a 7 lufi. Saját csemetéimnek is elsők között szereztem be. Vittem magammal még Bartos Erika Bogyó és Babócáját is (amiben Bogyó állandóan a szivárványon akar lecsúszni) és felolvastam a ráhangolódás kedvéért.

A krepp papírt sodorni  kellett a gyerekeknek. Mivel ez közel sem olyan könnyű feladat, mint a felnőttek gondolnák, párokba állítva tekerték a papírcsíkokat. Pausz papírra ragasztottuk fel, majd a mécsesbe - hogy egy kis kék-felhős érzetet is adjunk, festett rizst töltöttek, ebbe ült bele a teamécses.

Tudom, nem lehet mindig a fellegekben repkedni, de nekem megadatik a foglalkozások meghitt perceiben, hogy ott érezzem magamat. Pláne, amikor azt mondják a gyerekszájak: "Kriszta néni, én annyira szeretek kézművesre járni!"  Bizony, én is!!! :-)


Más csoportjaimban hiánycikk a kis üveg, de szeretnék nekik is valami szivárványos feladatot. Szívesen fogadom az ötleteket!

2 megjegyzés:

Timtom írta...

Nagyon szépek lettek :) Én is szívesen járnék hozzád kézműveskedni!

Ha esetleg kis üvegekre (babykajás) van szükséged, nálunk van nem kis mennyirségben, s párom már éppen likvidálni akarja őket. Az ovinak gyűjtöttem én is az évek alatt, de jelenleg az ovit felújítják, nem tudják hova tenni, nekünk meg már tényleg útban vannak. Ha kell, akkor nagyon szívesen el is viszem neked őket, hisz ha megyünk a Szentendrei Mamához, akkor be tudom adni neked.

KisMesterek írta...

Timtom, köszönettel elfogadom! A krisztallit@citromail.hu e-mailen keresztül tudunk egyeztetni. Nagyon kedves vagy!!!