2009. 07. 20.

Mozaik képek rizzsel

A barátnőm és három csemetéjének vendégeskedése is jó alkalmat adott arra, hogy új dolgokat próbáljunk ki, például a rizs színezését és a vele való alkotást.
Az ötlet több külföldi oldalon is megtalálható (pl. itt is).
Hozzávalók: rizs, ételfesték, alkohol (bár én ezt elhagytam)
A ragasztáshoz mi csirizt (liszt+víz) használtunk, elég jól passzol a rizshez és nagy előnye, hogy természetes anyag, valamint bármikor elkészíthető. Hátránya, hogy lassan szárad, bár egy hobbiragasztó is hasonló paraméterekkel bír, ha a száradási időt tekintem.
Mi rajzlapra dolgoztunk, de inkább kartont ajánlok vagy falapot, mert a bőséges rizs és ragasztó elhúzza, deformálja a papírt.

A színezést úgy végeztem, hogy egy zacskóba tettem rizst, majd a folyékony ételszínezékből rácsöpögtettem (ízlés szerint) és a zacskóban összeráztam. Amikor úgy értékeltem, hogy még erősebb színt szeretnék elérni, akkor tettem hozzá festéket. Kevertem is őket, a lila például így született. Ebben a kánikulában hamar megszáradtak a színpompás rizsszemek és kezdődhetett az alkotás.
A papíron én rajzoltam a gyerekeknek a kívánt formát, majd ők kitöltögették rizzsel. A kis ujjukat a csirizbe mártották és felkenték a ragasztót, aztán némi kézmosás és törölközés után (amihez az asztalra tettem a felszerelést, hogy ne kelljen megszakítani a munkát) felszórták a rizst. A felesleget, amit a ragasztó nem tartott a papíron egy külön tálba szórtuk. Szintén felhasználható, mert gyönyörű szivárvány színt eredményezett a vegyes összetétel.
Aki használt már színes homokot hasonló céllal, az tudja, hogy a gyerekek imádják az ilyen elfoglaltságot.
Olyan sikere volt a technikának, hogy többször is nekifutottunk. Nagyon élvezetes móka volt, amiben 6 és 3,5 éves kor közötti gyerekek vettek részt.

1 megjegyzés:

Norka írta...

Nagyon szépek, ügyesek vagytok nagyon!
Ha nem bánnád, betteném az írásod a blogomba (www.sunizene.freeblog.hu )
Üdv. Nóri